American slang - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Madelief Marsman - WaarBenJij.nu American slang - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Madelief Marsman - WaarBenJij.nu

American slang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Madelief

18 September 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Ondertussen zijn Labor day en Prinsjesdag al gepasseerd nu ik hier weer aan m’n computertje de tijd neem om mijn avonturen en ervaringen op te schrijven, of eigenlijk typen.
Daarbij ook mijn tripje naar Denver, bioscoopavondje, veel concerten/recitals best veel toetsen en zo’n drie viool en piano lessen. De “experiences” hebben zich opgehoopt, dus ik hoop dat de woordenstroom een beetje overzichtelijk en begrijpbaar wordt.

Maar eerst: ready for some American Slang? Mijn nieuwste woord is “legit”, wat je zegt als iemand je iets vertelt wat je leuk vindt klinken, of als je wil benadrukken hoe goed iets (feestje, popconcert, een of ander soort muziek) is. Andere woorden die in die categorie, die mij wel al bekend waren, zijn “fabulous”, “cool” (in iets andere context dan wij nederlanders dat zeggen), “awesome” of gewoon “great”. Oh en als iemand zegt “What’s crackin’?” betekent dat hetzelfde als “What’s puppin’?” oftewel “What’s up?”. Basic antwoord is “Not much”. Klinkt overdreven, maar het is wel handig om een of ander antwoord klaar te hebben, want anders sta je echt met je mond vol tanden. Met “How are you?” is het namelijk veel makkelijker, want dat betekent gewoon “Hey hoe gaat ie?” en dan kan je zeggen (van goed naar slecht) “Great”, “Good”, “Not bad”, “I’m ok”, “Terrible” of “Horrible”. Ik kan gelukkig zeggen dat ik die laatste twee opties nog niet heb uitgeprobeerd.

Het is verbazingwekkend hoe weinig ik heb verteld over de gang van zaken (eten, lessen, enz) hier. Daarvoor zal ik wat aparte blogs maken, en... jaja... foto's!!! Er kunnen nog niet zo veel op, taak aan jullie om die foto-ruimte aan mij 'cadeau' te geven. Hoe dat precies werkt, geen idee, maar als je meer van deze omgeving wil zien, of zelfs horen in de filmpjes, moet je dat even proberen te doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boulder

My American Year

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2010

Link naar video

23 Maart 2010

I'm digging it

23 Maart 2010

Updates vanuit Boulder

23 Maart 2010

Updates vanuit Boulder

23 Maart 2010

Updates vanuit Boulder
Madelief

Actief sinds 08 Aug. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 57575

Voorgaande reizen:

08 Januari 2010 - 15 Mei 2010

My American Year

Landen bezocht: