Cinema-night, Southpark, buffalo, shared bathroom - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Madelief Marsman - WaarBenJij.nu Cinema-night, Southpark, buffalo, shared bathroom - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Madelief Marsman - WaarBenJij.nu

Cinema-night, Southpark, buffalo, shared bathroom

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Madelief

29 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Boulder

En dat was week 1! Het is eigenlijk al zaterdag (12.15AM) maar ik beschouw dat als vrijdagavond. Ben net met Sasha naar the movie gegaan. Wow, dat was zo veel meer dan ik had verwacht! Verwachting: Een soort huiskamer, met een mooie grote flatscreen-tv en drie banken. Als er meer mensen zijn dan er plaats is op de banken, zitten die op de grond voor de banken. Er is geen eten of drinken, maar het kan zijn dat iemand iets meebrengt.
Werkelijkheid: Een collegezaal ingericht als bioscoop, dus met een gigantisch scherm en supergeluid en relaxte stoelen precies zoals die in een normale (nederlandse) bioscoop, helemaal vol, en bij de ingang kon je gewoon gratis een grote beker gevuld met popcorn halen!!! Het leek alsof iedereen dat normaal vond, maar ik keek werkelijk m’n ogen uit. Totaal dus boven m’n verwachtingen. We keken Angels en Demons (het vervolg op de Davinci Code), natuurlijk zonder ondertiteling, terwijl het voor de Amerikanen al vrij gecompliceerd was. Best heftige film met nogal schikwekkende beelden af en toe.

Ja, we moeten een badkamer delen met alle meisjes van deze kant van de third floor. Er zijn vier douches, waarvan 1 een invalidedouche is en dus extra groot. Verder hebben we drie wc’s en ik geloof vijf wastafels. Dat is best goed te doen, ik heb maar 1 keer hoeven wachten voor de douche. En een groot voordeel: de badkamer wordt elke dag schoongemaakt, behalve in het weekend. Maar het is natuurlijk altijd relaxter als je een wastafel in je kamer hebt. Wat we trouwens wel in onze kamer hebben, is een magnetron, ijskast en vriezertje! Magnetron heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar de melk en chocolademelk-poeder zijn al ingeslagen.

Waarschijnlijk als enige kamer in deze recidence hall hebben wij geen ventilator. Dus kan het nogal warm worden hier, aangezien het de tweede etage is. Vooral overdag. En als je vroeg naar bed gaat heb je er ook dan nog last van. Terwijl het in de music building zo gigantisch ge-airconditioned (is dat een woord?) wordt, dat het freezing is. In de orchestra rehearsal room kan je beter een bontjas aantrekken of tenminste dan een lange broek hoewel je, als je buiten komt, meteen begint te zweten. Dus dat zijn nogal extreme temperatuursverschillen.

Leuk weetje waar deze uni ook trots op is, is dat de twee makers (weet niet hoe ze heten) van Southpark hier hebben gestudeerd! Een broedplaats voor humoristische mensen dus.
De mascotte van de uni heet Ralphie, en dat is een vrouwelijke buffel. Nu zijn we aangekomen bij Ralphie the 7th geloof ik, want er moet een nieuwe gekozen als de oude te oud is. Want Ralphie moet in goede conditie zijn, aangezien ze bij elke football-game (american football) een rondje op het veld moet rennen. Het stadion is enorm! Ik ben er geweest tijdens de orientation, ik heb er ook foto’s van gemaakt. Wat een belevenis. Kan niet wachten tot de eerste football-game! Moet nog wel een kaartje kopen, en het goedkoopste wat je kan krijgen is 50 dollar, poeh. Wat je dan wel included krijgt, is de cheerleaders en the band (blaasinstrumenten, soort fanfare), die in mooie patronen bewegen en soort dansjes doen of met hun instrument heen en weer ‘swingen’.

Ik zal m’n rooster online zetten als dat kan, en verdere uitleg volgt. Maar het is nu best laat dus ik ga maar eens slapen.

Goodnight!