Intro Musical Styles and Ideas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Madelief Marsman - WaarBenJij.nu Intro Musical Styles and Ideas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Madelief Marsman - WaarBenJij.nu

Intro Musical Styles and Ideas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Madelief

10 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Deze class, met nogal een lange naam, kan je het beste beschrijven als ‘music history’.
Het eerste exam ging over algemene concepten en begrippen zoals mono-, homo-, hetro- en polyphonic, transponeren, conjunct/disjunct melodies, augmentation/diminution, retrograde and inversion, cadence types, form (ternary, binary, rondo), en instrument translations (waarbij het duits meestal makkelijker was dan het engels). Daar had ik trouwens een 98.0 out of 100.0 voor. Dit is ook de class waarvoor ik zoveel ‘papers’ (opstellen) moet schrijven. Tot nu toe hebben we er al 4 moeten schrijven!! We zijn begonnen met een research project, waarbij je een componist en een stuk moest uitkiezen (en natuurlijk diverse papers over moet schrijven). Ik heb Tchaikovsky gekozen en zijn “Souvenir d’un Lieu Cher”. Heel erg mooi. We moesten een cd review paper schrijven, en ik heb een recording van Julia Fischer met Yakov Kreizberg daarvoor gekozen. Een aanrader! Ik ga m’n paper niet online zetten, maar als je het wil lezen, stuur me ff een mailtje.
Nu zijn we begonnen met de stof voor het tweede exam, wat gaat over Middelages, Renaissence en Baroque era’s. Dat is zooo veel! We maken heel veel aantekeningen in de les.
Lees m’n blog van 3 september “Inburgeringscursus, swine flu, practice rooms” om meer te weten over deze les (listening quizes en clicker-questions).
Een quiz is trouwens een soort SO, een test/exam is een proefwerk. De cijfers zijn zo, dat je eerst een bepaald percentage van goede antwoorden krijgt, en dan kan je dat omrekenen naar A+, A, A-, B+, B, B-, C+ enz tot aan F. Een C, wat geloof ik tegen de 70 procent aanligt, wordt als ‘slecht’ gekwalificeerd. Een D is een ‘fail’ (onvoldoende), wat zoiets als 60 procent is. Behoorlijk streng dus, geen zesjescultuur hier!

• 10 Oktober 2009 - 10:48

Roos:

Ha Moks,
    Heerlijk weer je verhalen. Wil ook wel een Piazanos op het amc! Ben benieuwd naar je ‘paper’, stuur maar door! Is het ski-seizoen al begonnen daar?
    Dikke kussen!